Pistol

Hvornår skydes der indendørs?

I perioden 1. september – 1. maj skydes der  15 meter.

Tirsdage fra kl. 18.00-19.30,  luftpistol, primært for børn og unge.

Tirsdage fra kl. 19.00-22.00, pistol.

Fredage fra kl. 19.00-22.00, pistol (Om fredagen er det primært for skytter med eget våben)

Der skydes 15m standard pistol, 10 og 15m luftpistol.

Hvornår skydes der udendørs

Der skydes udendørs fra ca. 1. maj til ca sidst i september. Datoerne vil fremgå af kalenderen når de er kendt.

Instruktører og trænere

Klubben uddanner til stadighed instruktører og trænere, som stiller sig til rådighed over for nye skytter

Stævner og turneringer

Vi deltager i stævner og turneringer under såvel De Danske Skytteforeninger som under Dansk Skytte Union.

Hvor gammel skal man være

Luftpistolskydning for børn og unge går helt ned til aldersgruppen 10 år. Ønsker de unge at skyde standard pistol skal en anbefaling fra instruktør eller træner, være givet. Desuden skal der skydes mere end 240 point med luftpistol.

Generelt skal alle skytter, uanset alder, kunne præstere 240p tre gange med luftpistol før standardpistol (kaliber .22lr) kommer på tale.